Helina Leif (25) on alati sporti teinud. Viimastel aastatel põhiliselt jõusaali väisanud ja värskes õhus jooksnud tallinlanna jätkab sportlikku eluviisi ka rasedana. “Käisin jooksmas kuuenda raseduskuuni, aga loomulikult tegin seda aeglasemalt ja aeglasema pulsiga kui varem. Praegu teen kiirkõndi, käin rasedatele mõeldud joogas ja vesivõimlemises,” pajatab ta. Lapseootel Helina spordib enda sõnul selleks, et oma varasemat vormi hoida. “Kui enne oli siht silme ees, et tahan näiteks lihaseid tugevdada või kaalus alla võtta, siis nüüd olen aktiivne pigem selleks, et end hästi tunda ja varem saavutatud vormi rasedusega mitte kaotada,” ütleb ta.

Kati Liiv (29) hoidis oma keha enne rasedust vormis enamasti tervislikult toitudes, füüsilise­le aktiivsusele hakkas rohkem mõtlema alles lapseootele jäädes. “Mõnes mõttes motiveerib rohkem liigutama see, et hea füüsisega naistel pidavat suurema tõenäosusega olema kergem sünnitada,” ütleb ta. “Samas on mul ka hirm tõusva kaalunumbri ees – ei tahaks seda üleliia kõrgeks lasta.”

Kati püüab liikuda ja kõndida nii palju kui vähegi võimalik ning liitus hiljuti ka rasedate jooga­grupiga. “Väga pikki kõndimisretki ei saa ma ette võtta alaseljavalude pärast, mis mind üha rohkem kimbutavad,” märgib ta. Kui enne rasedust andis alaselg tunda ainult raskemate asjade tõstmisel, siis praegu lööb valu välja nii kõndides kui ka pikemat aega seistes. “Alaseljaprobleem on pea iga päev aktuaalne,” tunnistab Kati. “Teen lihaste tugevdamiseks kodus harjutusi, venitan ja lõdvestan end ja saan abi ka kinesioteibist.” Teibi valuleeven­davat mõju tunneb Kati kohe, kui teip on paigaldatud. “Kinesioteip viib lihase õigesse asendisse ja see on väga mõnus tunne,” ütleb ta. Selleks, et rasedus mööduks hõlpsamalt, teeb ta kodus ka alakeha tugevdavaid harjutusi.

Nii Kati kui Helina on käinud rasedatele mõeldud joogas. “Ma ootasin, et see on pisut füüsilisem treening, aga tegelikult keskendusime peamiselt hingamisharjutustele ja vaimsele ettevalmistusele sünnituseks,” räägib Kati. “Oskus õigesti hingata on sünnitusel äärmiselt oluline, sellega on võimalik oma keha mõjutada. Treeningus räägiti ka sellest, kuidas viia oma keha puhkeasendisse ja lõdvestuda.”